- Totalt 0 kr
Frågor & svar (FAQ)
Är kläderna ni säljer rättvisemärkta / fairtrade?
-
Alla våra leverantörer ställer höga krav inte bara på miljömässiga faktorer utan även
på sociala faktorer. De kontrollerar sina produktionsställen/fabriker avseende löner,
arbetsmiljö, m.m. Om ett plagg är GOTS-certifierat så ingår det även sociala faktorer
i kraven för att få den certifieraingen, t.ex. skäliga löner, bra arbetsmiljö, förbud mot
barnarbete m.m.
Utförligare information om detta finns att läsa under fliken "Våra Varumärken" i menyn
längst upp i butiken. Hur gör man om man vill få SMS-avisering för sin försändelse?
-
Om du väljer frakt med DHL Service Point så aviseras paketet alltid via SMS.
Du kan också få avisering via SMS om du väljer leverans med Posten MyPack
eller att betala mot Postförskott.
Om du anger ditt mobilnummer när du knappar in dina uppgifter så får du
aviseringen via sms. Varför går inte min beställning med Faktura som betalningsalternativ igenom?
-
Vanligaste orsaken till att ett Fakturaköp inte går igenom är att man har angivit fel adress.
För att kunna handla mot Faktura så måste du vara noga med att ange den adress som
du är folkbokförd på.
Andra anledningar till att köpet misslyckas kan vara att din köpgräns hos Klarna är lägre
än beloppet du vill handla för eller att du har tidigare fakturor hos Klarna som inte är
betalda ännu och att du därför uppnått din köpgräns. Jag fick ingen bekräftelse via mail när jag gjorde min beställning. Varför?
-
Du kan ha råkat ange fel e-post adress när du registrerade dig. Det är väldigt
viktigt att den e-post adress som du anger vid beställning/registrering är
rätt och att den fungerar.
Upptäcker du att du har råkat skriva fel e-post adress så kontakta oss på
info@ekogarderoben.se så hjälper vi dig. Hur gör jag för att använda en Värdecheck eller ett Presentkort?
-
När du vill använda en Värdecheck eller Presentkort knappar du in
checkens/presentkortets kod i rutan för detta som du hittar när du kommer
till kassan (direkt under listan med dina beställda artiklar).
Klicka sedan på "Uppdatera rabattkod".
Du ska då få ett meddelande om att koden har fungerat och då har rabatten
räknats av (du ser det längst ner på sidan i sammanställningen av kostnaden
för din beställning). Har ni någon butik dit man kan komma och prova kläderna eller hämta sin beställning?
-
Nej, vi har ingen fysisk butik utan säljer enbart via vår webbutik.
Vi har i dagsläget inte heller någon möjlighet att ta emot kunder vid vårt lager för att lämna ut varor.